BEZOEK METROPOLE COLLECTIE (EINDE OPHOKRIT) – 1 APRIL 2023

Vroeg opstaan deze morgen, om op tijd te verzamelen op de carpool parkeerplaats aan de Schaapsweg bij Achthuizen. We gaan dit keer wat verder weg dan gebruikelijk voor een clubrit . We gaan op weg naar het Metropole museum in Druten. De belangstelling is goed, 14 auto's en 29 deelnemers op de regenachtige parkeerplaats, dus de meeste kwamen met de dagelijkse auto ondanks dat het onder het mom van het einde van de ophokplicht rit was. De leden van de evenementencommissie, dit keer George en Hans, hadden een route uitgestippeld om niet alleen over de snelweg te rijden. Deze route leidt ons deels over de langste doorgaande weg in Nederland is met één straatnaam, de Van Heemstraweg - totaal 57,3 km. Deze is vernoemd naar de voormalig commissaris der Koningin in Gelderland, Schelto van Heemstra.De reis in de regen ging vlot, we kwamen even voor twaalf uur aan en na een kop koffie met broodje, de collectie van Frans van Haren bekijken. Dit was meer dan indrukwekkend. Hier staan auto's waar je er soms eentje in een museum ziet, maar hier staan er van diverse exoten wel 2 of 3 exemplaren. Een voorbeeld, de Mercedes-Benz SSK. In het Louwman museum in Den Haag staat er eentje. Bij het Metropole staan er ook een! Eén sport(race) uitvoering waarvan er nog 4 of 5 van zijn. De bekleding is van slangenleer, dat is wat lichter. Niet aankomen!, de geschatte waarde van de auto is 20 miljoen. Ook staan er 2 540K's, bij Louwman staat er een 500K. Ik ga ze niet allemaal opnoemen, maar indrukwekkend was het wel.Kortom, het was het vroege opstaan en de rit door de regen meer dan waard. George en Hans, dank voor het organiseren.