Cars & Coffee 17 juli 2022

Op een echt zomerse derde zondag van de maand, verzamelde dit keer een klein clubje mensen zich in de theetuin de Bongerd in Herkingen. Naar het schijnt een echt Flakkeese gewoonte mannen bij mannen en vrouwen bij vrouwen.

Daar ik tot de groep mannen behoor heb ik niet veel meegekregen wat er aan de vrouwentafel besproken is, maar aan de mannentafel ging het natuurlijk even over het gemis van Mister Carwei, Hans Appel, maar we gaan met hem altijd in ons hart en gedachte door met de club. Verder kwam aan bod het aardgas, windmolens en zonnepanelen en de overgang van 'Stad' van aardgas naar waterstof. De conclusie was dat dit meer een prestigeproject aan het worden is en weinig economische waarde toevoegt. De milieuwinst is ook te betwijfelen en de veiligheidsrisico lijken gebagatelliseerd te worden, is de mening van personen aan tafel met een werkzaam leven in de petrochemische industrie. Opmerkelijk was ook dat Arie (petrolhead ten voeten uit) zijn Xj en Q3 heeft ingeruild voor een hybride voertuig. Is dit het begin van …..?

Mijn spion aan de vrouwentafel meld dat de onderwerpen niet over auto's gingen maar meer over familie zaken. Dit hoeft verder geen nadere uitleg, maar geeft wel een verschilletje aan.

Nog een verschilletje, Henk vertelde dat zijn vrouw liever niet met hem in zijn Alfa Giulietta Spider mee rijdt vanwege het onveilige gevoel, dat heb ik ook van andere gehoord.

Kortom, het was weer een gezellige en leerzame bijeenzijn van vrienden en vriendinnen.