Mosselrit-2023

Verslag mosselrit 2023 - 11 november 2023

Traditie getrouw wordt de jaarlijkse Carwei mosselrit op de 2e zaterdag van november gehouden. Het is ook een traditie dat het op deze herfstdag fris maar wel droog is. Iets wat dit jaar wonder boven wonder weer het geval was! Na een record regenval in oktober en begin november was het deze zaterdag niet alleen droog maar zelfs af en toe ook zonnig. De cabriokap kon open!

Een 15 tal equipes hadden zich verzameld bij golfclub Chatarinenburg in Mellissant. Ewoud had met hulp van Sjaak gezorgd voor een uitdagende rit. De puzzelvragen kwamen van Ewoud en Jacqueline. Na de start om 13:30 ging iedereen op pad. De route voerde o.a. door Herkingen, Battenoord, Dirksland, Sommelsdijk, Stellendam, Goedereede en Ouddorp. Kortom een fraaie route over Goeree-Overflakkee.

Maar ondertussen wel opletten want ook de puzzelvragen moesten worden beantwoord. Dat bleek nog niet zo eenvoudig. Peter had het uiteindelijk als beste gedaan en won de hoofdprijs: een gratis mosselmaaltijd !

Aan het einde van de middag waren alle equipes weer terug bij de golfclub. Sommigen keerden huiswaarts en anderen bleven voor de mosselmaaltijd.

Rond 18:00 waren er uiteindelijk 28 deelnemers aanwezig om te gaan smullen van de heerlijke mosselen of saté. En inderdaad was de maaltijd heerlijk met als "uitsmijter" een zeer smakelijk toetje. Ewoud heeft met zijn team gezorgd voor een fantastische avond. In de gesprekken aan tafel passeerden vele onderwerpen de revue en het bleef nog lang gezellig op deze 11e van de 11e.