Auto's in 't Veld-10 mei 2024

Op deze vrijdagavond waren we weer te gast bij Emile in zijn Klassiekerhuis te Achthuizen. Het weer werkte enorm mee en het was dan ook echt cabrio weer. Dat was ook te zien aan de aanwezige klassieke auto's. Er waren 16 auto's van leden waarvan een 7 tal cabrio! De opkomst was sowieso goed met ruim 20 leden.

Emile had deze avond iets bijzonders om te laten zien. Een zeer indrukwekkende Buick Eight Cabriolet uit 1942. Een werkelijk grote auto maar in de juiste verhoudingen. Een pracht voorbeeld van wat men in die jaren in de USA kon fabriceren.

Onder het genot van een kopje koffie of thee met een door John meegebracht tompoesje of plak cake gingen de gesprekken niet alleen over deze fraaie Amerikaan maar ook over vele andere zaken die de mensheid (dus ook onze leden) bezighoud. Zoals het Euro songfestival, het tegenvallende aantal kikkers in de sloten op Flakkee, zonnepanelen en omvormers, de elektrische auto, het Jaguar project van John en een witte Triumph Vitesse die is verkocht aan een Duitse baron.

Het was weer een heel gezellig samenzijn mede door de gastvrijheid van Emile en Frederieke.