Wijnproeverij 11 oktober 2019

Na een opmerking vanuit de leden een keer een whisk(e)y- of wijnproeverij te organiseren heeft de evenementencommissie deze handschoen opgepakt. Wat heeft dat nu met auto's te maken? Eigenlijk niets, behalve dat het beide te maken heeft met smaak.

Na inventariseren over de belangstelling onder de leden en informeren over de kosten van zo'n proeverij, kwam er uit dat er door ongeveer 20 leden interesse voor een wijnproeverij was.

Na een selectie was gekozen de presentatie te laten doen door Gert-Jan van Veen van Goedereede Wijnen. Gert-Jan had een selectie van oplopende kwaliteit uit Israël meegenomen om, na uitleg over het proces om van de druif tot wijn te komen, te proeven in combinatie van een bij de wijnsoort passend hapje. Nu was het de bedoeling "te proeven" en weer uit te spugen. Zo kan je volgen Gert-Jan 25 verschillende wijnen proeven om het equivalent van het nuttigen van één glas te wijn te hebben om zo nog verantwoord na afloop in de auto te stappen. Als herinnering had Sikko BOB sleutelhangers en bijpassende pen en papier uitgedeeld. Want zoals we allemaal weten: rijden en alcohol gaan niet samen.

Door het organiseren van een BOB (er was ook alcohol vrije wijn) konden de andere deelnemers toch meer doen dan proeven, dus nuttigen. De wijnen werden steeds beter van smaak en de stemming werd per glas vrolijker.

Kortom, voor de wijnliefhebbers die niet aanwezig waren, jullie hebben wat gemist. Het was weer een hele gezellige clubavond voor leden en hun partners.

awz