MGB-Panne-2023
Op die mooie zaterdagmiddag tijdens het verder zeer geslaagde Almenweekend, sta ik daar dan. Lekker toeren door een mooi landschap bij een zwak zonnetje en prettige temperatuur; wat wil een mens nog meer! En dan ineens gaat je motor meer toeren draaien, maar dat gaat niet gepaard met een hogere snelheid, integendeel; ik sta stil !
Tamelijk verbouwereerd maar nooit in paniek. Dat zit niet in mijn systeem. Ik had-en heb- het volste vertrouwen in mijn MGB-roadster. Motor puik gereviseerd, onderhuids van alles vernieuwd/verbeterd en daar sta je dan.
Ik ben verzekerd bij de KNAC en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Even een telefoontje en een half uur later stond er al een wagen om hem op te halen en op het traject te zetten naar mijn garagist; de onvolprezen Volkert Wels in Huizen. Het is een eindje weg, maar dan heb je ook wat.
Natuurlijk kreeg ik al vrij snel support van diverse leden die ook op het traject reden.
Twee weken later kon ik hem in Huizen ophalen.
En wat was er nou aan de hand. Geen kapot versnellingsbak, geen gebroken aandrijfas, nee, het hart uit de koppelingsplaat gebroken. Heel apart. Nou ja, niet helemaal. Ik sprak André Nout afgelopen week en die vertelde dat ze bij diverse Jaguars dit probleem ook hadden gehad. Slechte serie blijkbaar.
Ik rij weer heerlijk over Gods dreven, maar het zit toch nog even in mijn hoofd. Ik had/heb nog nooit langs de weg gestaan met pech.
Leve mijn KNAC-verzekering met de daarbij behorende service.
Sportieve groet.
Wim van Heemst